U školskoj 2018/19. godini u 515 redovnih srednjih škola nastavu je pohađalo 249 455 učenika – 123 838 devojčica (49,6%) i 125 617dečaka (50,4%). Škole/odeljenja za učenike sa smetnjama u razvoju (41) pohađalo je 1 965 učenika – 753 devojčica (38,3%) i 1 212 dečaka (61,7%).
Redovnu srednju školu završilo je 60 978 učenika i skoro je podjednak procenat devojčica (49,5%) i dečaka (50,5%). Četvorogodišnje srednje škole završilo je oko 86,5% učenika (26,3% gimnaziju i 60,2% četvorogodišnju srednju stručnu školu). Srednju stručnu školu u trajanju od tri godine završilo je samo 13,4% učenika. Posmatrano prema polu, 60,8%devojčica završilo je četvorogodišnju srednju stručnu školu, 31,2% gimnaziju i svega 7,9% trogodišnju stručnu školu. I dečaci završavaju četvorogodišnju srednju stručnu školu u velikom procentu (59,6%). Dečaci završavaju gimnaziju u nešto manjem procentu nego devojčice (21,4%), ali trogodišnju stručnu školu, koja ih vodi direktno na tržište rada, završavaju u znatno većem procentu nego devojčice (18,7%).
Opšte srednje obrazovanje – gimnaziju završilo je nešto više od četvrtine (26,3%) svih učenika koji su završili srednju školu a skoro tri četvrtine završili su stručnu školu. Posmatrano prema područjima rada, mladi najčešće završavaju obrazovne profile iz područja rada „ekonomija, pravo i administracija“ (13,5%),„elektrotehnika“ (10,6%), „zdravstvo i socijalna zaštita“ (10%), „mašinstvo i obrada metala“ (8,6%) i „trgovina, ugostiteljstvo i turizam“ (8,4%).
Devojčice su najčešće završavale obrazovanje za profile iz područja rada „ekonomija, pravo i administracija“ (17,7%), „zdravstvo i socijalna zaštita“ (15,3%) i „trgovina, ugostiteljstvo i turizam“ (8,9%), a dečaci „elektrotehnika“ (19,5%), „mašinstvo i obrada metala“ (14,8%) i „ekonomija, pravo i administracija“ (9,4%).