Indeksi potrošačkih cena definišu se kao mera prosečne promene maloprodajnih cena robe i usluga koje se koriste za ličnu potrošnju.
Cene ovih proizvoda i usluga u novembru 2018. godine, u odnosu na oktobar 2018. godine, u proseku su niže za 0,3%. Potrošačke cene u novembru 2018. godine, u poređenju sa istim mesecom prethodne godine, povećane su za 1,9%. Isti procenat povećanja cena zabeležen je i u odnosu na decembar 2017. godine (1,9%).
Posmatrano po glavnim grupama proizvoda i usluga klasifikovanih prema nameni potrošnje, u novembru 2018. godine, u odnosu na prethodni mesec, pad cena je zabeležen u grupi Hrana i bezalkoholna pića (-1,0%), u grupama Transport i Komunikacije (za po -0,2%) i u grupama Alkoholna pića i duvan i Nameštaj, pokućstvo i tekuće održavanje stana (za po -0,1%). Rast cena je zabeležen u grupama Odeća i obuća (0,5%) i Zdravstvo (0,2%).
Cene ostalih proizvoda i usluga nisu se bitnije menjale.
Republički zavod za statistiku od 1999. godine ne raspolaže podacima za AP Kosovo i Metohija, tako da oni nisu sadržani u obuhvatu podataka za Republiku Srbiju (ukupno).